Kastella

2008-07-29
13:09:00

Semester i Tyskland !
Nu ska jag skriva lite om dagarna i tyskland och det kommer lite bilder också.

Mån:
Vi åkte hemifrån jönköping vid 05.00 och stack neråt landet. Robin, Tomas och Rose-Marie mötte oss på vägen ut från jönköping.  Vägen ner blev för bron från Sverige till Danmark och sedan båten från Danmark till Tyskland. på båten mådde jag skit alltså jag blev yr och sånt men men sånt händer. Jag köpte mig en parfym med =).
Väl i Tyskland så begav vi oss till Neustadt von Holstein en mysig liten stad tycker jag allt. Det var dock synd att det inte var såbra väder =/. Vi checkade in på ett hotell. Våran familj fick ett as stort rum med en stor altan och sånt. Hotellet var kanske inte det finaste men det döög helt klart :) . Resten av kvällen så gick i en sväng i staden, åt gott och satt och myste på altanen :) .



Tis:
Vi vaknade och packade ihop våra saker för en vidare bilfärd till Eckernförde. Vi stack till ett badland eller va de heter och va där i några timmar. Det var skojj men dåligt med luft. Jag och robin var typ döda när vi kom upp på taket och skulle sola.Vi var där ett bra tag innan vi checkade ut. Vädret började fixa till sig och vi letade bostad en ganska bra stund. Vi började leta på lite fina campingar och så men sedan ville ha något bättre så vi stack en bit bort och tog in på ett strand hotel som hette Hotell Seelust. Vi fick det finaste rummet denna gången också. 5 as stora fönster ut mot havet skit fint va de. ÄLSKA ! . Jag satt i fönstret typ hela tiden :) . Sedan gick vi och åt på en resturang som heter Barbarossa as god mat var det :) . Efter maten blev det biljard i stora mängder  skit skojj dock förlorade jag mest xD även om jag var bäst !  När vi kom hem så gick vi upp till hotellrummet. Månen var skit fin så vi försökte ta kort på den men de gick absolut inte bra :O så vi gick och la oss istället.
 


Ons:
Vaknade 05.00 av att solen STEKTE och nu menar jag verkligen stekte i mitt ansikte. Jag trodde jag skulle brinna upp så jag fick gå upp och öppa lite fönster och dra ihop gardinerna. Sedan vaknade jag igen vid 10.00 kanske och jag + hille gick ner och åt frukost. Idag var det kanonväder så vi bestämmde oss för att steka på stranden en stund innan vi skulle leta nytt hotell. Vi solade en stund men sedan började jag och frysa (som vanligt när det är varmt) så jag gick i i havet och tog mig ett dopp :P . det var typ 16 grader, inte så varmt men de va skönt iaf. Nån timme senare så stack vi och checkade in på ett annat hotell på andra sidan av den lilla stan det var typsmå lägenheter med kök och sånt. Lunchen blev Barbarossa igen så jag åt pizza XD. Jag och Robin stannade kvar och spelade biljard medans dom andra gick en sväng. Hon i baren lurade oss typ på pengar vi fick betala 50 kr  för att få bollarna vilket vi inte behövde dagen innan men det gjorde vi och då sa hon typ att vi kunde köra hur mycket vi ville på de men med våran dåliga tyska kanske vi fattade fel. Men vi fick iaf betala 1 euro varje gpng vi skulle spela också så vi gjorde åt 80 spänn på det.  På kvällen stack vi och åt och ick runt lite och på natten blev det kortspel i mängder :)



Tors:
Vaknade och stack ner och åt frulle. Sedan packade vi ihop och stack ner till stranden idag igen. Riktigt varmt va de och folket började strömma på standen som tur va så kom vi bland ungdommarna  och volleyboll planen så man hade nåt att kolla på ;). Idag vågade Robin sig i i vattnet och det hade gått upp mot 20 grader. Det blev stekardag hela dagen och sedan stack Robin m.familj hemmåt Sverige. Vi fortsatte att sola lite till och sedan gav vi också upp. Vi började åka mot Burg och leta efter camping/ Hotell men vart ända litet hotell/lägenhtet/caming var fullt :s det var sjukt vi var på över 7 ställen + att vi åkte förbi mins 10 som var fullbokade. Från och med när vi satte och oss i bilden från eckernförde till vi hittade våran camping så tog de typ 6 timmar. As jobbigt! men vi hittade en 5-stjärnig camping där vi precis fick plats. trötta som vi var ställde vi upp tältet och sedan stack vi till staden och åt pizza. det var gott och hungriga var vi eftersom klockan var 22.00 :P . Blev inte mycket sömn på natten heller takc vare blåsten.



Fre:
När jag vaknade så var min pappa borta och jag gick och letade efter honom. Jag fann honom i bilen på parkeringen haha han upptäckte på natten att det var hål i hand madrass så han låg på marken och gick till bilen istället :P . han var sliten kan jag säga och ont hade han överallt XD . idag gick vi på stan en sväng men det blev inte myket till shopping bara det här :
 En as skön t-shirt.. dock inget märkvärdigt 

Min as coola surfing-sparbil :)

Och ett annat randigt linne från esprit som jag inte hittar just nu :P

Sedan så höll vi hoss på campingen och så resten av dan. Vi stack till en liter bar på campingen och åt och där jobbade världens snyggaste kille ! ÄLSKA (igen) . nu är jag typ olyckligt kär =( ... På kvällen / natten blev de kortspel och sådant skojj :)



Lör:
Vaknade, Packade, lämanade campingen, åkte till puttgarden och köpte lite, Ha ni någon anning om att tåg också finns på båten? det visste inte ja men jodå när jag kollar ner så är det ett tåg där och när den kommer utkörandes så är den typ exakt lika långa som båten , kom till damnark där vi åkte till hamnen och åt as god fisk :) ... Vidare till Sverige , kom hem ca 21.00.  På kvällen stack jag till Molle där Moni och Frida va. GRATTIS FRIDA !!!! :P




Så det där var väl i sort sätt va jag gjorde i tyskland + åt en massa jävla glass dygnet runt och dom var INTE små kan jag säga er :P Som tur va fick jag campa med. Det har jag tjatat om hela resan typ ^^

Här är lite andra bilder jag tog under vistelsen XD



Nu har jag äntligen gjort klart det här inlägget så nu kan jag lägga det här bakom mig XD . nu ska jag snart kanske ner till vättern vi får la se vad dom andra säger :) ha de bra

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: