Kastella

2008-06-20
13:14:18

Den "stora" dagen
Hopp nu är det fredag och midsommar. Jag har precis kommit hem från Maxi , jag har handlat lite stuff till ikväll och mat till mig och syrran som hon står och fixar med just nu.
Vi bestämmde oss för att inte käka midsommar mat idag utan att göra egen pizza XD.

Planer för dagen/kvällen:
* Molle & Elle kommer hit vis 3-4 tiden.
* Vi käkar och förferrar lite :P
* Sticker till Ola, där massa folk är ( inte säkert än)
* Åker ner till stranden och träffar alla :P
Så det blir nog inget dansande och sådant denna gången ;)

Ha en bra Dag ! :)




Midsommar kan betyda den tidpunkt som infaller mitt på sommaren, men används vanligen för att beteckna firandet kring sommarsolståndet. Ursprunget till midsommar är förkristet, men kyrkan har valt att fira Johannes döparens födelse vid samma tidpunkt. Idag firas midsommar med dans kring midsommarstången och med sill och färskpotatis på matbordet

Nu vet ni ;)



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: