Kastella

2009-01-22
20:02:25

1 år sedan Heath Ledger avled ! =(


Idag är det 1 helt år sedan Heath Ledger gick bort. Han är en av de bästa skådespelarna jag vet. När jag första gången såg 10 orsaker att jag hatar dig eller 10 Things I Hate About You som den heter på engelska så blev jag sååå käär i honom . Den filmen blev min favorit film och det är den än idag. Jag bara älskar den . Kollade på den hur ofta som helst.  När jag fick reda på att han dog förra året så blev jag helt paff. Hur kunde han dö ?  Han som var såååå underbar och så ung !  Shit happens det har vi bevis på här !  


Fråna ftonbladet:

Nyligen hyllades han på Golden Globe-galan.

I dag blev Heath Ledger nominerad till en Oscar för sin uppmärksammade roll i "The Dark Knight".

Den avlidne skådespelaren fick postumt priset på för bästa manliga biroll på Golden Globe-galan efter rollen som Jokern i den kritikerrosade Batman-filmen "The Dark Knight".

Nu kan han få en Oscar. Klockan 14.30 blev Oscarsnomineringarna offentliggjorda och Heath Ledger är nominerad till en Oscar för bästa manliga biroll. Många trodde att Heath Ledger skulle bli nominerad. En av dem var Araron Eckhart som spelade rollen åklagaren Harvey Dent i "The Dark Knight".

- Det har inget att göra med det sorgliga som hände Heath. Det hade varit samma sak om har varit i livet. Han förtjänar ett erkännande för den här rollen, har Aaron Eckhart sagt tidigare.

Heath blev 28 år.  Han avled av en överdos sömnmedel 22 januari 2008. Han hittades naken i sin lägenhet.

Hans berömda kärriär:

  • 1992 - En riktig clown - ung föräldralös clown
  • 1999 - 10 orsaker att hata dig - Patrick "Pat" Verona
  • 1999 - Two Hands - Jimmy
  • 2000 - Patrioten - Gabriel Edward Martin
  • 2001 - En riddares historia - William Thatcher (Ulrich von Lichtenstein)
  • 2001 - Monster's Ball - Sonny Grotowski
  • 2002 - The Four Feathers - Harry Feversham
  • 2003 - The Sin Eater - Alex Bernier
  • 2003 - Ned Kelly - Ned Kelly
  • 2005 - Lords of Dogtown - Skip Engblom
  • 2005 - Bröderna Grimm - Jake Grimm
  • 2005 - Brokeback Mountain - Ennis Del Mar
  • 2005 - Casanova - Giacomo Casanova
  • 2006 - Candy - Dan
  • 2007 - I'm Not There - Robbie Clark (Bob Dylan)
  • 2008 - The Dark Knight - Jokern
  • 2009 - The Imaginarium of Doctor Parnassus - Tony

  •  




     
     SO DAMN HOT !



    RIP<3<3


    Kommentarer:
    #1: Malin

    buhuuuuuuuuuuuuuuu

    2009-01-22 @ 20:48:46
    #2: Karro

    JAAAAAA !

    2009-01-22 @ 22:08:46
    #3: lina

    typ min första kärlek! :P HET! och så jävla bra skådis!

    2009-01-23 @ 21:27:54
    Kommentera inlägget här:
    Namn: Kom ihåg mig?
    Mailadress:  
    Bloggadress:  
    Kommentar: