Kastella

2009-01-03
03:45:08

Nyår!

Nyår började med att jag åkte runt lite i staden för att fixa de sista sakerna innan festandet började.

Vid 17.00 så kom jag och Frida till Malin där allt började. Efter att hennes syskon och deras vänner hade åkt så började vi laga mat Jag, Frida, Malin, Moni och Mickis!  Till förrätt blev det toast med sallad och grejjer, Huvudrätt blev kyckling och klyftpotatis , sås och sallad. Och till desert bleb det chokladmousse ochgrädde ( deta hann vi inte äta )



Efter att vi hade ätit , sjungit singstar, dansat osv så blev et dax att dra vidare för att fira 12 slaget med annat folk så vi halv sprang till Juneporten för att ta bussen . Men nej då hade den gått när vi kom. Mina fötter värkte redan och vi tog en taxi upp till åbolid där festen var. När vi kom fram så hade vi ju såklart åkt fel och fick gå en bra bit till . När vi väl kom in så var klockan typ halv 12 och vi började förbereda oss för att gå ut. Vi hade lite problem med skumpan men de fixade sig XD.



Klockan 01.46 gick våran buss tillbaka in till stan. Och där träffade vi våra andra vänner en snabbis och sa gott nytt till dom innan deras buss gick.



Jag, Jejja, Frida gick upp och satte oss i Molles trappuppgång medans vi väntade på Molle som skulle ta bussen tillbaka till henne. Där träffade vi några trevligt Gbg:are som ahde fest under oss. Vi satt och snackade med dom i typ 40 min eller något om allt och ingenting . Vi fick frågan om vi ville förlja med på efterfest där nere men vi var sega så vi gick in och slappade det sista sen ^^



Det blev sedan att Jag, Jejja, Frida, Jocke sov hemma hos Malin.
Jag , en blöt Jejja ( haha ) och Frida sov i molles säng. Uscyh fy fan jag vaknade en gång och trodde att Jejja var någon annan ( nämner inga namn ) Fyfan va rädd jag blev ! Fick typ panik .Jejja du är läskig ! ^^
Klockan 06.00 sov nog vi iaf tror jag nog !

Detta var då min Nyår. Den var helt Okej även om vissa saker blir skit som alltid. Men det löser sig ! . Tur att amn var med dom bästa !  Tack Frida, Moni, Mickis och Molle för kvällen <3



Dagen efter vaknade jag, Jejja och Frida och bestämmde oss för att gå upp och käka. Men nej det gick verkligen inte eftersom att köket var proppfullt med disk och mat. Så istället började jag diska och så . Det var typ 22 ttallrickar till 5 pers :S ^^ . Sedan tog frida över. När köket såg någorlunda bra ut och de andra 2 hade vaknat så stack vi hem.

Trött som jag var så gick jag och la mig en stund till och sedan vid 17.00 så stack jag och familjen till vårat båhus där kusinerna + farmor och farfar var.  Vi kom fram till att vi har samlats där i 8 år på nyårsdagen och skjutit raketer :) . Ganska coolt för det känns typ som 3 år haha.




The Gangsters!
(Jag,Syrran, Mamma )


Resten av kvällen blev slapp !

Nu ska jag klä på mig och sedan dra mig till stan eller A6 för att leta efter , Mössa, Vantar, Halsduk eftersom jag ska till BRANÄS på sönda ! :) . Fan va jag ska åka :D . Ska tillochmed testa sowboard ^^

Ha de så bra puss & Kram !

Kommentarer:
#1: Malin

Kul kväll ju ! :D



men..

"även om vissa saker blir skit som alltid. "

Vadå ?

2009-01-03 @ 17:50:26
#2: Karro

Svar: Ja de va bra <3





Skit var la att ta i men vissa saker kunde ju varit bättre om man säger så .. iaf från men del men det är inte ofta det blir perfekt !

2009-01-03 @ 17:53:59
#3: Malin

Vadå :O :O : O

2009-01-03 @ 18:01:13
#4: Malin

Vadå :O :O : O

2009-01-03 @ 18:01:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: