Kastella

2010-09-21
22:57:38

Godkväll
Hejsan hoppsan.
Sitter i soffan och kollar på ett sjukt programm just nu.
Det är på 9:an och heter Luis Theroux: lag eller ordning och handlar om:
Den prisbelönta journalisten Louis Theroux åker till Johannesburg där kriminaliteten breder ut sig. När medborgarna inte längre litar till polisen förmåga bildas lokala vaktbolag som tar till hårdhänta metoder för att få ordning på brottsligheten. Misstänkta rånare tas omhand av vakterna som använder övervåld som förhörsmetod och bestraffning. Louis Theroux möter en värld där invånarna ockuperar hus år efter år för att ha någonstans att bo, en värld där laglösheten är det enda sättet att leva på när det inte finns några andra alternativ. Han möter de som driver vaktbolagen, idealisterna som trots allt försöker få ordning, de vanliga invånarna, brottslingarna och den riktiga polisen

Helt sjukt är det kan inte beskriva men man bli chockad av att kolla på det. Om ni är sugna så är det igen den 25/9!

Idag har jag varit med mina brudar och kollat idol och chillat. Imorgon blir det arbetsförmedlingen och grejjer.

Har ju inte visat mitt korta hår heller men det får jag göra imorgon för nu ska jag fortsätta och kolla tv och sedan sova!

puss!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: