Kastella

2012-11-21
11:51:55

Farlig med ögonfrans serum?
Dett har vi varit massa snack om att ögonfransserum är farlig att använda och många av dessa har man fått dra in pga att de inehåller prostaglandinanaloger som är ett hormonliknande ämne som ger klåda och massa fler biverkningar. Detta vill vi ju inte vara med om alls. Men det jag vill komma till är att dessa ämnen inte finns i ALLA serumen på marknaden. Så blir inte förskräckta när de skriver om hur farligt detta är!
 
Jag använder ju själv Mary Kay® Lash & Brow Building Serum. Och den är helt fri från dessa ämnen.
Och själv så tycker jag att den är bra. (är dock dålig på att använda den, fy på mig)
Jag använder den eftersom att så många av mina ögonfransar lossnar när jag bjöjjer dem innan mascaran men nu har de blivit mycket starkare och jag tappar nästan aldrig länge :)
 
Serum som är okej att använda är:
Isadora, Xlash, LashFood, Swiss Lashes, Mary Kay® Lash & Brow Building Serum
 
Serum som ni INTE ska använda:
neuLash, RevitaLash Advanced,RevitaBrown Advanced, Peter Thomas Root Lashes To Die For, Hair Advanced by Revitalash, RapidLash,NeuveauBrow.
 
 
Så har ni någon av de nedan så släng skiten. har ni någon av de övre. Använd och se dina fransar och bryn bli starkare och finare :D
 

 

 

 

 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: