Kastella

2013-09-29
23:35:59

Omtumlande helg
Hej mina vänner och bekanta. Tänkte dra igenom min helg lite snabbt. En helg som absolut har innehållit lite av allt!  
 
I fredags så var jag hos mamma på kvällen och kollade Idol. Sedan åkte jag hem och sov  :)
 

Igår så jobbade jag. Kaos på jobbet då det var höstmarknad och vi hade massa Rea. Men det gick bra. Sedan körde jag och mamma min pappa till Kinna där han jobbar. Fick då se hur han bor där borta och det är så mysigt. En liten stuga med en träaltan och 3 meter nedanför börjar sjön. Så himla mysigt.
 
 
 
 
På kvällen så åt jag och Jimmie på Anna Gretas för att fira att vi har varit tillsammans i 3 år idag. Helt sjukt va det går fort. Så himla lycklig är jag. Vi åt tills vi nästan sprack och sedan mös vi i soffan.
 
 
I lördags var det även 2 år sedan Leia fick avlivas. Känns overkligt och varje gång jag tänker på när vi letade efter henne, när vi hittade henne och när hon dog så faller tårarna ner för mina kinder. Fina hund livet är inte rättvist!
 

 
 

Och idag söndag. Jag och Jimmie låg och drog oss på morgonen. Sedan gick vi uppe på dumme mosse med mamma och hundarna. Så skönt väder ute!
 
Vid 15.00 och 16.00 var vi på två olika lägenhetsvisningar. En 4:a och en 3:a vi kollar bara just nu för att få idéer om hur vi vill bo. Men så småningom så blir det en bostadsrätt till oss också :)
 
Så allt var bra i min hjärna tills jag fick höra det ofattbara. Att en av mina bästa vänners mamma gick bort idag. och där börjar tårarna igen. Jag lider med min vän och med hennes familj. Samtidigt som att jag själv sörjer eftersom detta är en person som också har funnits i mitt liv ända sedan jag var liten. En underbar kvinna, en stark kvinna!
Men en sådan fruktansvärd sjukdom som cancer är inget att lita på och det har jag erfarenhet av sedan innan. Det är verkligen INGEN som förtjänar en sådan sak och ändå så drabbar det de fina och underbaraste människorna som inte har gjort världen något ont. Varför är det så? Jag förstår inte, Jag kommer aldrig förstå.....
Alla mina tankar går till er <3
 
 
Så nu ska jag bara finnas där för min vän och göra vad jag kan för att lätta upp hennes liv...
 

Ha en bra vecka allihopa!
  
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: