Kastella

2008-12-19
17:22:19

Samlevnadsdag / Julavslutning

Ska börja om att dra lite kort om vad vi gjorde i tors.



De delade upp alla 2:or i Grupper sin egna klass + en annan. Sedan var det 10 stationer på 20 minuter. massa olika folk var där tex:

En Advokat: Pratade om vad skillnaden är om du är gift eller inte om någon dör osv.

En tjej från STD-mottagningen: Pratade mycket om de vanliga könssjukdommarna osv.  Väldigt intressant även om man blir riktigt rädd samtidigt ! Över 46.000 har Klamydia i svergie. I våran stad jönköping är det ca 700 ! . Det är ca 8 370 som har HIV i Sverige .. Sjukt ! Det är ju det sista man vill ha, En könssjukdom .

En homosexuell ( bög ): Pratade om sitt liv och om homosexualletet, transvestiter, Transsexualism, dragkings/dragqueens och massa mer . Också väldigt intressant. 

En präst: En skitrolig snubbe ! . Helt extrem som lärde oss att "flörta" har inte garvat så på länge XD . Fan va sjuk han va ! haha . Het underbar !

Film: Kollade på en film "värsta sexet" (låter värre än var den va ) XD . Filmen var dock as kass. och sedan diskuterade vi olika saker som tex. Vad är första gången?, One night stand, Homosexuallitet osv.

Mentometerknappar: Var nog det roligaste på dagen. Alla fick 1 knapp och fick skriva 2 frågor var och sex&samlevnad, Sedan ställde han frågorna och vi svarade ja eller nej. sedan jämförde vi tjejernas och killarnas svar, Skit skojj va de . Endel skrämmande svar också XD .

Det var lite mer men inget att dikuterna. Det var en ganska givande dag iaf måste jag säga ! . Mycket skönare än en vanlig skoldag. Vi slutade ungefär vid 14.30 kanske .


 Julavslutningen 

 


Började 08.30 med klasskamp . Alla klassermot alla. Det var tävlingar som chicken race ( springa med ägg på sked), American dreams ( kasta boll ), RockNRoll  ( rockring ) och en massa frågor. Även om våran klass var väldigt duktiga från min sida som vann vi inte :/ . Sedan blev det avslutning på parketten och till sist lunch .

Skönt med lov nu !  Ska inte göra något speciellt nu innan jul och nyår bara ta de lugnt och njuta.  Sedan den 4 januari så ska jag åka på skidsemester till Branäs med min familj :D .  Vi fick välja mellan att åka till spanien i 2 veckor eller åka till Branäs i 1 vecka eller 4 dagar. Och vi valde Branäs. Tycker att det är roligare att åka till snön och njuta av vintern nu när man kan . I spanien är det ändå inte så varmt nu och då kan jag lika väl vänta tills i sommar. Så skidorna ska på och jag kasnke till och med ska testa sowboard för första gången ? ! :P

kommer blir skit skojj har inte vatt på skidsemester på länge ! :D . LÄNGTAR!


Efter skolan stack jag och malin till stan en sväng ! känns som en evighet sen vi träffades sist XD !  Vi letade efter lite julklappar till hennes släkt och sedan blev det inte mycket mer med det eftersom mina fötter värkte som f*n :) . Har nu hittat en ÄCKTA  gris som jag ska köpa til nån haha ! , Jag och Molle ska även byta julklapp vi ska dela på ett drinking luna :) , yeeeey !

Nej nu har jag skrivt FÖR mycket ! orkar inte mer nu ska jag kolla vad som händer under kvällen. Ha de så bra allesammans !

Kommentarer:
#1: Malin S

hahahhahahahhahaha xD NÖFFNÖFFNÖFF.

2008-12-20 @ 14:06:33
#2: Karro

Yeeeeeeeeeeey xD

2008-12-20 @ 20:17:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: