Kastella

2011-11-28
15:37:37

Bildbomb från Paris 2011
Tänkte berätta lite om Paris resan nu när jag har fått alla bilderna från Fidde :)



Vi kom alltså till vårat hotell i Paris klockan 11.00 på söndagen och då gick vi och åt lite lunch innan vi begav oss av till första seevärdingheten som blev

LOUVREN
(museum där b la Mona Lisa hänger)



Efter denna maffiga byggnaden så åkte vi vidare till
Place de la Concorde.
(Obelisken som är 3200 år gammal & parishjulet)



Vi hoppade på tunelbanan igen och åkte till
Place Charles de Gaulle
Där vi kollade på b la
Triumfbågen


I slutet av dagen så besökte vi Eiffeltornet en snabbis och på kvällen åt vi en mycket god middag på en resturang när hotellet. Drack även en riktigt äcklig mojjito. Franskarna är inte så bra på drinkar har jag märkt :)

Dag 2 kom smygandes och vi tog det största först.
EIFFELTORNET

På vägen upp..


Uppe på 3:e våningen..


En riktigt maffig historia det där. Och usch vad läskigt det var i hissen påvägen upp!!!
Men helt klart en sjukt häfftig upplevelse!

Efter detta så hoppade vi åter igen på tunnelbanan och åkte vidare till en ö om jag inte minns fel?
När låg iaf ett känt fängelse som heter
Conciergerie
och även
Notre Dame

Vi bestämde oss för att gå in och titta men bara för en kort stund för det var faktiskt riktigt läskigt där inne. Dyster och konstig musik spelades på orgeln och jag väntade bara på ett riktigt skräckfilms skrik. Men det var fint där inne iaf!


Vi åkte vidare till det berömda
Moulin Rouge


När vi kommit till Moulin Rouge så hör jag plötsligt någon sjunga födelsedagssång på svenska och vänder mig om..
Då kommer Helenas bästa vän Karin och hennes Man sjungdes över gatan med champage och ett stort leende på läpparna. Eftersom att ingen av oss 8 som var där nere hade någon aning om detta så blev jag lite chockad först men fy så kul det var :D Helena kunde inte sluta skratta haha. Så där stod vi tagna på bar gärning och drack champagne och skrattade :P Parisfolket borde trott att det var något fel på oss :P kanske har de rätt ^^

Efter lite fika på starbucks så drog vi oss vidare till
Montmatre
Där vi gick in i
Sacre Coeur


Fick även se Eiffeltornet lys och blinka med disco ljus :D Jättefint!

Vid 22.00 hade vi kommit tillbaka till hotellet och tagit oss till en resturang där vi skulle äta födelsedagsmiddag. Hurra hurra hurra för Helena! :D

Sista dagen var kommen och då fyllde Niklas år. Grattis!
Denna dagen skulle bli den stora shoppingdagen, speciellt för oss tjejer. Men trötta och ont i fötter som jag hade så var jag inte så jävla taggad faktiskt.

Vi åkte först till det stora Varuhuset
Lafayette som är 7 våningar högt.
De hade ascool julgran där inne sim dock bara 3,5 våningar hög XD

Här inne fanns massa märkeskläder och smycken i alla smaker för damer. Brevid denna byggnaden fanns ett lika stort Lafayette för män och ett för inredning. Herregud säger jag bara XD

Vi åkte vidare till fler köpcenter och butiker men det slutade med att vi hade fått med oss ett plagg var haha och några souvenirer.

När fötterna var nära på att bryta ihop så drog vi oss tillbaka till hotellet där vi vilade lite och jag fick ligga och mysa med min sjukling lite innan vi alla gick ut och åt en sista middag i Paris. Jag mådde rent ut sagt skit under middagen så det blev inte så mycket mat för min del men det var trevligt ändå.

Dagen efter lämnade vi Paris.

Ett stort tack till Torbjörn och Helena!
och såklart till alla "barnen" som var med.
En riktigt rolig resa.

Jag har blivit så jävla kulturell nu! :D
Undra vad nästa resa blir...
TOKYO?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: