Kastella

2012-11-05
08:14:41

Utställning SKK
I lördags när jag vaknade vid 06 var jag inte speciellt pigg vill jag lova. Kollade brevid mig och jimmie var inte där. Genast tänkte jag att han fortarfande var kan och festade men när jag kom ner så sussade han så sött i soffan <3
 
Gjorde mig iordning sedan kom mamma och josse och hämtade mig.
Det var dax för ännu en utställning med solle. Denna gången i växsjö. VI var på samma utställning förra året och slutade då på samma plats som denna gång. Dommaren var utländsk även denna gång.
 
Det blev dock mer drama detta året då hunden som vid förra utställningen drog sönder sitt koppel och anföll solle var i samma ring denna gången med. Och det första han gör när han ser solle är att bli aggressiv denna gången med. Då känner man lite att man fått nog. Han går till anfall på precis alla!!!!! även hans husse. Förra gången satte dommaren honom sist pga sitt beteende.
Denna gången fick vi nog. Inte med att han vågar visa sig på en utställning ännu en gång utan att han även gick och vann.
 
Och när han skulle fotas med den innande tiiken så fick hunden spelet och de fick avbryta fotograferingen. Då ställde sig alla upp och skrek och ropade.
Sedan stod vi ett helt gäng med hundägare och diskuterade det här och pratade med funktionärerna. Så nu kommer denna hunder anmälas till skk. Inte för att vara elak mot denna man som tydligen har sitt liv i att ställa ut sin hund men det är inte okej för någons säkerhet, Det var många som blev uppröda denna gången pga beteendet.
 
Han förstör ju även för oss andra som inte har aggresiva hundar. För när hans hund ger sig på min så skippar solle alla koncentration och håller full fokus på den hunden.
 
Ajja ska inte tjata ut er med detta,
Vi kom 3:a och är jättestolta. Fick jättebra på pappret.
:D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: