Kastella

2009-01-03
23:52:10

Sovdax!
Ska snart lägga mig i min säng och kolla på Sex And The City. Håller ju på med boxen om jag inte har sagt det ! . Nu kan man ju bara inte slita sig !

Packningen är så gott som färdig, nu är det bara lite kameror och sådant som ska ner någonstans.
Eftersom de flesta aldrig har hört talas om Branäs, dit jag ska så tänkte jag göra er lite uppmärksamma.

Branäs är en vintersportort någon mil söder om Sysslebäck i norra Värmland. Där finns det tjugotvå pister ( backar ) , varav en svart, fem röda, nio blåa och sju gröna. Det finns en funpark och tretton skidliftar. Branäs har en av två gondolliftar som finns i sverige (den andra finns i Åre). Fallhöjden på cirka 415 meter är den tionde största i Sverige, vilket överträffar kända skidanläggningar som Idre och Sälen och alla andra i Dalarna.

Så hur många av er visste att branäs existerade? haha.

Jag har inte varit där på några år nu men från att jag var kanske 6 år gammal till jag va 14 så har min familj + Kusinerna alltid åkt på skidsemester till antingen Branäs eller Idre. Det är  verkligen ett mysigt ställe. 

Tänkte lägga upp en liten karta över området där vi ska vara : 
 

Vet att man inte ser så bra men här är backarna dock inte alla för endel e på baksidan av berget också. Vi ska bo i en 8-mannastuga som ligger längst till höger om bilden där det står Mården.  Så vi kommer ha 500 meter till backen.


Nu vet ni lite mer om vart jag ska va! så om ni vill något kan ni ju alltid komma dit ^^ .  Det verkar som att det är många som åker på skdsemester nu . Jag känner 2 stycken som åker samtidigt som mig imon . 1 åker till sälen och 1 till Idre. Synd att ingen hamnade på samma ställe :( 


Nej nu ska jag inte plåga er mer med text men jag har sjukt tråkigt. Så det blir en snabb dusch och sedan hopp i säng ! .
Så hörs vi på Tors när jag kommer hem igen om jag inte skriver något kort imorron :) 


Ha de så bra puss på er !  

Kommentarer:

Att jag läste allt det där ;D have fun!

2009-01-04 @ 17:10:30
#2: Karro

Haha duktig du e Molle :D

2009-01-05 @ 13:18:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: