Kastella

2010-07-16
12:53:08

Ett av mina största äventyr !
Igår var vi och åkte Trollska båtturen i bunn.
Vi hoppade på 12.30 i fint stek väder och båtturen skulle ta 2 -2 ½ timme.
Bara för att jag satt längst bak så fick jag vara flaggvakt så jag fick ta ner och upp flaggan vid alla broar. VI hade det jätte mysigt och trevligt :)
När vi hade kommit halva åkturen så kom molnen som vi hade fruktat och en skur kom så det var bara upp med paraplyerna och vänta, men den gick över väldigt snabbt. Efter ytterligare kanske 10 minuter börjar vi se blixtrar och sånt på våran vänstersida inte alls långt bort och vi försöker åka ifrån det men lyckas inte så helt plötligt är vi precis under ovädert och det blev upp med paraplyerna och dom fick man fan hålla hårt i för att dom inte skulle åka bort. Våran kapten tog upp micken och sa att vi var inte kunde åkte på sjön mer just nu för att ta säkerheten först så han försöka styra in till deras marin stuga. Man såg inte mer än 2 meter ifrån båten och jag skakade som ett asplöv både av kallhet och att jag var livrädd !!!  Allt man kände var hårda regndroppar och värk i handen får att jag dorg i parplyet så hårt. Det känndes som att det tog en timma och komma dit men väl inne så var jag sååå lättad. Där inne var det iaf varmt men det hjälpte inte mycket nät man inte hade en torr fläck på hela sig.

Där inne fick vi stanna i lite över 1 timma innan det blev lugnt att åka igen. Jag hade inte ätit på hela dagen så jag ville bara hem vid denna tidpunkten.

Väl inne vid hamnen 1.5 timme senare än planerat, så sa vi hejdå till Jocke ( hette han så ? :P ) och sedan så gick vi till bilen och jag proppade i min massa äggmackor ! .


Bilder :


Jag och mamsen :)


Hela gänget !

Broarna blev lägre och lägre..

I marinstugan

När vi äntligen fick åka hem igen efter 1.5 timmar i den stugan

En super trevlig, läskig, rolig, tråkig resa :) Helt klart ett äventyr i sig. Det  känndes som att jag var med i en film haha !



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: